Friday, February 19, 2010

Spadina Chinatown Bridal

"around for Castle" met Giuseppe Bentivoglio (UDC)


E 'a few days ago the Committee's request "around for a Castle" to meet the candidates in the upcoming regional elections and we have news of a first contact.
Yesterday evening a delegation from the Committee was able to find the Social Centre Castellano Giuseppe Bentivoglio, candidate lists, and other members of the UDC UDC castellano. The meeting lasted for about two hours by touching various topics relating to the Via Emilia.
During that meeting we were able to point out the motivations that drive us to fight for the version for the past three years, even if they are waiting for sixty years: noise and air pollution levels above the legal limit, about twenty thousand of transit vehicles per day, of which fifteen hundred heavy vehicles; damage to human health; continuing danger to the safety of vulnerable road users; high number of accidents with serious or fatal consequences, unfortunately, damage to buildings overlooking the Via Emilia.
We also presented the track which should make a version of new construction, as is Associate Municipal Structural Plan reported. We have dispelled any doubt arrived at the table for discussion, namely that the path to the version that was presented as more than a decade ago. The current path, also the subject of the preliminary draft drawn up during the second Administration Morini, will develop downstream of Castel Bolognese, starting from the street Borello, where an underpass will be done by the State Railways, will continue in parallel with the railway and will be back on the road Emilia just a little 'over the domes. Casanola on the way will be made later by the State Railway underpass.
We welcome the meeting yesterday for several reasons. First Bentley has espresso subito la convinzione della necessità di una Variante per Castel Bolognese. Inoltre ha ben voluto precisare che il proprio impegno sarà duraturo nel tempo e assolutamente non fine alle imminenti elezioni. Si impegnerà per far entrare nel programma ufficiale dell’UDC la realizzazione della circonvallazione, come uno tra gli obiettivi primari. Oltre a ciò intende coinvolgere anche il Deputato della Repubblica Gian Luca Galletti, candidato alla Presidenza della Regione Emilia Romagna.
Come Comitato siamo molto soddisfatti di queste dichiarazioni. Cogliamo anche con favore una proposta del gruppo dell’UDC, che già in passato avevamo avanzato al “Tavolo per la Variante”, e cioè di utilizzare la via Emilia per expand the market on Friday morning. According to all those present would be a good way to stimulate the life of the center of Castel Bolognese, including the Via Emilia. From this perspective, we will return to interest the mayor Daniel Bambi. Lucio
Doors (Committee spokesman)

Sunday, February 14, 2010

Sanitary Hygene Signs

HSE PRESENTATION LIST SIGNATURES UDC Regionale Emilia Romagna 2010


Stouffer's Store Solon Ohio

Studio dei sedimenti marini in Antartide e le informazioni climatiche estraibili; attività "flexihibit 3B", IV Liceo di Bressanone (BZ)_a.s.2009/2010

Le fasi di studio delle carote di roccia dei sedimenti marini in Antartide del progetto ANDRILL è un tipico esempio di rigoroso e sistematico studio scientifico di avvenimenti climatici in cui si cerca di bring together the knowledge and skills of multiple disciplines: geophysics, drilling, sedimentology, geology, planning, petrology, paleontology, paleomagnetism, volcanology. For more information on the ANDRILL project is to disseminate education and for scientific research is going on
www.progettosmilla.it

The class began the experience by carefully reading the poster "deciphering of geological cores' Antarctica
whose electronic version is on this site.

Part of the class (science section) has analizzto with the teacher (Prof. L. Pinter) the instructional video n.11 " scegliere la zona del carotaggio ", anche perchè si è pretstato molto bene per una panoramica e un approfondimento sulla fisica delle onde per le indagini sismiche (che sta nel programma del quarto anno).

Alcuni importanti commenti a tale riguardo sono stati lasciati dagli allievi della IV liceo scientifico:
(...)

Ecco le fasi delle attività di labratorio:

1) La classe ha raccolto alcune informazioni essenziali dall'introduzione all'unità 3, dall'esame del poster e da uno dei video a riguardo, ovvero il video n.9 "incontra i perforatori". [il video n.10 "il flusso di lavoro della carota" non è stato visionato per consentire una libera deduzione delle informazioni dall'osservazione delle foto]

2) La classe ha esaminato una ad una le foto appesse a caso dall'insegnante alla lavagna, senza leggere l'informazione sul retro, commentandole una ad una.

3) Si è svolta una fase di discussione che ha prodotto una possibile sequenza delle fasi di lavoro, di perforazione e di studio.

4) si procede al confronto con la sequenza corretta e la classe commenta le eventuali differenze.

5) Gli allievi utilizzano la loro fanatasia peR produrre un tema immaginando di essere una roccia sotto al fondale oceanico in Antartide e raccontano una storia che descrive le loro avventure quando gli ANDRILLiani la perforano e la riportano in superficie per studiarla.

6) Students viewing the video # 10 " workflow carrot" to reorganize their knowledge,

7) and try one brief but comprehensive exposition of the sequence of drill;

8) finally expose their ideas on how they would interact with an audience of visitors who try to sort the photos of the work of coring.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


1) the essential information from 'introduction to the unit 3, an examination of posters and a video about it, or the video No.9 "meets drillers' [reconstructed by Mattia Cubic and tidied by prof. Pinter]
I sedimenti sono frammenti di roccia, detriti che di solito si trovano sulla terra, nei fiumi, nei mari, ecc,.
Vi sono 200 scienziati più tecnici e docenti coinvolti per il progetto denominato ANDRILL,
il cui scopo è capire la storia climatica del nostro pianeta per poter meglio prevederne il futuro.
L'estrazione delle rocce, tramite carotiere, rispetta un ordine cronologico in cui è avvenuto una variazione nella estensione delle calotte antartiche a causa del cambio delle temperature.
Nelle rocce ci sono tracce dei cambiamenti climatici del passato.
La carota di roccia è un cilindro strtto lungo di rocce.
I ghiacciai producono sedimenti, che diventano rocce.
Si deduce il paesaggio passato analizzando filled with layers of sediment.
The chronological order is indicated by the upper layer is + young.
The drilling is done with a hollow tube, said core barrel, which is similar to a straw stuck into a cake.
One of the objectives is to discover how varied the amount of ice.
Several experts aim to develop models for what they found in the sediments and be notified of seeking an interpretation that will work for all scientific disciplines involved.
To find interesting rocks to drill through the ice and cold water marine and drilling the seabed oeanico hundreds of meters below sea level.

2) Here are the photos labeled with a capital letter for the rapid identification: A:
geologist who studies the geological cores

C:
loading and unloading of carrots

D:
store carrots

E:
analysis of carrot

F:
transverse subdivisions in many parts of the carrot

G:
transporting carrots

H:
microscopic analysis

I:
data collection analysis

J:
longitudinal sample

K:
disosizione of layers of rock in the appropriate tools

L:
are doing coring

M:
cleaning the carrots through a pump

N:
scholar who analyzes the samples of rock

O:
flags that indicate the age of rock

P:
are scanning the section

Q:
are analyzing sections

R:
preparation carrots

B:
corer, remove the tube for carrots

3) Here are the possible sequence - chosen by the class - with regard to the phases of drilling work and study:
GBRLCMFEKPAQOJDNHI



















4) Il confronto con la sequenza corretta e il commento delle eventuali differenze:
G-B-L-R-F-M-E-K-PA-Q-O-J-N-H-I-C-D






















5) Students use their imagination to produce a theme imagining a rock beneath the ocean floor in Antarctica and tell a story that describes their adventures when ANDRILLiani drilling and reported in area to study:

(...) [Eduard Prota]


(...) [Stefano Piasenti]


(...) [Mattia Cubic]


(...) [Giulia Salvadei]

( ...)
[Elisa Caligiuri]


(...) [?]


6) Students viewing the video # 10 " workflow carrot" to reorganize their knowledge,

7) and try one brief but comprehensive exposition of the correct sequence of the drill and its study:

(...)

8) ideas on how to interact with an audience of visitors who try to sort photos of the work Coring: